botanicare
טיפים לחיזוק המערכת החיסונית/נובמבר 2009 PDF Print דואר אלקטרוני
עם בוא החורף ואיתו התגברות השפעת בכלל ושפעת החזירים בפרט,רשת "ניו-פארם" מעניקה טיפים לחיזוק המערכת החיסונית לקראת החורף:
חתאם עמשה
מנהל תחום בתי מרקחת ברשת "ניו-פארם" מוסר כי:
"המערכת החיסונית הינה מנגנון ההגנה הפנימי של גוף האדם. מערכת חיסונית חזקה הינה שילוב של גנטיקה, אורח חיים בכלל ותזונה נכונה בפרט".

כיצד נחזק את המערכת החיסונית של גופנו?
1. תזונה עשירה, מאוזנת, מגוונת ובריאה- חשוב לצרוך את כל אבות המזון, בדגש על פחמימות מורכבות המתפרקות לאט, פירות וירקות, חלבונים, חומצות אמינו ושומנים, בשילוב עם המקור החשוב והעיקרי לשיפור יכולת ההתגוננות של מערכת החיסון- וויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, אותם מקבל הגוף מהמזון אותו אני צורכים.
2. שנת לילה שקטה- שינה היא תהליך פיזיולוגי הכרחי לחיים. למעשה, כשליש מהחיים שלנו עובר בשינה. במהלך השינה הגוף מתחדש ומשתנה, ומאפשר את קיום החיים התקינים כאשר אנו ערים. לאחרונה הצטבר מידע רפואי רב המוכיח כי שנת לילה טובה שומרת על הגוף ויוצרת חוסן גופני ונפשי ונמצאו קשרים בין שנת לילה מופרעת לירידה בפעילות המערכת החיסונית. לכן, חשוב להקפיד על שנת לילה רגועה ורצופה של בין 6-8 שעות, המחדשת ובונה את מערכת החיסון.
3. צמחי מרפא- דרך מצוינת לחיזוק מערכת החיסון היא צמחי המרפא, נוגדי חמצון מעולים בעצמם (נלחמים בהתחמצנות התאים כתוצאה משחרור רדיקלים חופשיים) ועשירים בוויטמינים.
4. פעילות גופנית- בעיקר פעילות אירובית שמחזקת את הריאות מאוד חשובה. פעילות גופנית בונה - משפרת תנועת דם ומשחררת רגשית.
5. "אל תשכח לקחת סוודר"- אמנם לבישת סוודר בימי הסתיו השרביים נראית לנו מגוחכת, אך עם ריבוי המזגנים במשרדים ובמקומות הציבוריים והפרשי הטמפרטורות בין היום ללילה, מוטב שנצטייד בעליונית שתגן עלינו במקרה הצורך מפני קור וכתוצאה מכך מהחלשות המערכת החיסונית.
6. שמירה על היגיינה- חשוב לשמור על נטילת ידיים לפני הארוחה, לאחר ביקור בשירותים ובמקומות ציבוריים בכלל, על מנת להגן על עצמנו מפני חיידקים וכתוצאה מכך מהידבקות בשלל מחלות.
7. אהבה, הומור ומצב רוח טוב- מחקרים רבים מדברים על הקשר ההדוק מאוד בין המערכת החיסונית והנפשית ומראים כי מצב רוח טוב, חוש הומור ואופטימיות, משפרים את כל המערכות ותורמים לבריאות. כאשר יש דחק ולחץ אז כל המערכות שגורמות לדיכוי המערכת החיסונית מופעלות ואז, פרט להרגשה נפשית לא טובה, אנו עלולים להיתקל בקושי להתמודד עם מחלות או לחלות. לחילופין, מצב רוח טוב, חיובי, אופטימי, עם חוש הומור ואהבה כמובן, משפרים את כלל המערכות ואת הבריאות.

 

 

 


תגובות
חיפוש
רק משתמשים רשומים רשאים לכתוב תגובות

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."