botanicare
איך לצום נכון ובריא/ חגית אישה. ספטמבר 2009 PDF Print דואר אלקטרוני

יום הכיפורים בפתח וכולנו מתכונים לצום. חגית איישה, דיאטנית קופת חולים לאומית במחוז דרום מזכירה לכולנו כי השנה חל יום הכיפורים בחודש ספטמבר, שהוא עדיין חודש חם ברובו, וצום ללא הכנה מוקדמת יכול להוות סכנה של ממש.

 לדברי חגית איישה, תזונה נכונה לפני הצום יכולה למנוע מקרים של התייבשות, ובנוסף יכולה לתרום לכך שיום הצום יעבור באופן קל יחסית, ללא תחושת רעב מטרידה. לדברי איישה יש להקפיד על הדברים הבאים לפני הצום ובסיומו:

• על מנת להרוות את הגוף בנוזלים מומלצת שתיית שני ליטרים של מים ליום כבר ב-48 השעות שלפני הצום.
• במקביל, כדי להפחית את כאבי הראש בצום יש להפחית שתיית משקאות המכילים קפאין. ביום הצום יש להקפיד על שתייה של לפחות 2.5 ליטרים של מים.
• ביום הצום חשוב למלא את מאגר הפחמימות (גליקוגן) שמתדלדל בשעות הראשונות של הצום על ידי אכילת ארבע ארוחות קטנות מהבוקר ועד לארוחה המפסקת, כשבכל ארוחה תהיה מנת פחמימות מורכבות (לדוגמא: לחם, קרקרים, דגנים).
• על הארוחה המפסקת להיות ארוחה משביעה, אך לא גדולה מהרגיל, כדי להימנע מתחושת עייפות וצרבות.
• ארוחה נכונה תכלול מרק ירקות, לאחריו מנת חלבון: עוף או דג לא מטוגן ולא מתובל מדי ולבסוף פחמימה בכמות של עד כוס וחצי אחרי בישול.
• בסיום יום הכיפורים שוברים את הצום עם שתייה חמה וכוס מיץ טבעי רצוי לימונדה. לזה ניתן להוסיף פחמימה קלה כדוגמת קרקרים עם ממרח מתוק או פרוסת עוגה דקה ופרי. רק לאחר 30 דקות כדאי לאכול ארוחה מלאה, שתכלול צלחת מרק עם פחמימה (אטריות וכדומה).

!

 


תגובות
חיפוש
רק משתמשים רשומים רשאים לכתוב תגובות

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."