botanicare
20 טיפים לבריאות טובה/ ספטמבר 2009 PDF Print דואר אלקטרוני

 השנה החדשה, שתבוא עלינו, אמן, לטובה, להלן 20   טיפים לבריאות טובה ואריכות ימים.

 1. יש לאכול מזון מגוון ככל האפשר מכל הצבעים וכל המינים.

2. יש לתת עדיפות לצבעים הכהים (בצל סגול עדיף על לבן, כרוב סגול עדיף על ירוק, תפוח אדום עדיף על ירוק וכו`)

3. יש לאכול פירות וירקות על קליפתם לקבלת סיבים.

4. יש לאכול את כל הדגנים בקליפתם: אורז מלא, לחם מלא וכו`.

5. יש לכלול לפחות 6 מנות ירק ביום מכל הצבעים - אדום, כתום, ירוק.
(מנה = כוס)

6. יש לתת עדיפות למזון חי וטרי.

7. יש להוציא מהתפריט - חומרים משמרים, צבעי מאכל, סוכר, מטוגנים, אלכוהול, שתייה קלה וממתקים.

8. יש להפחית מוצרי בשר ולהעדיף דגים מים צפוני - סול, סלמון, הליבוט, מקרל.

9. רצוי לקבל עיסוי מפנק פעם בשבוע.

10. רצוי ליטול כמוסה של מולטי ויטמין פעם ביו כדי לכסות על כל הפסדי הויטמינים.

11. רצוי לראות הרבה קומדיות ופחות "חדשות".

12. יש להחליף מרגרינה בחמאה, לחם לבן בלחם מלא, אורז לבן באורז מלא, שמן מזוכך וזך בשמן בכבישה קרה, סוכר בדבש או להוציא לחלוטין מהתפריט, עוגות בעוגות פרי מקמח מלא ללא סוכר, ממתקים בפירות יבשים, שתייה קלה ומוגזת במים, חלב פרה בחלב עזים או חלב סויה.

13. יש לבשל רק עם שמן זית או קנולה.

14. יש לבצע פעילות גופנית 4 פעמים בשבוע 30 דקות.

15. יש לדאוג ליום מנוחה בשבוע.

16. יש לנסות להפסיק לעשן למי שלא יכול לכל הפחות לקחת כמוסה של אנטי אוקסידנט.

17. יש לעשות הכל (במסגרת הדברים הטבעיים) כדי למנוע עצירות.

18. בבוקר על קיבה ריקה לשתות מיץ מ- 1/2 לימון עם כף שמן זית.

19. פעמים ביום להשתמש בשקית פסיליום בכוס מים מלאה.

20. לעשות עיסוי לכוון השעון עם CC 5 שמן שקדים עם 5 טיפות שמן אתרי פטיט גרין.

21. יש להרבות בשימוש בנבטים בעיקר ניבטי אספסת.