botanicare
מזונות מומלצים PDF Print דואר אלקטרוני

 

למה שלא תנסו זרעוני דלעת?

 

מאת טארה פרקר-פופ

 

הרשימה האולטימטיווית: 11 מוצרי המזון שהם גם הכי בריאים, וגם הכי קל להשיג אותם

 

מצרכי מזון בריאים רבים כמו רגלת הגינה (פורטולקה) וגרגרי גוג'י, אינם מצויים תמיד בחנויות הרגילות. אבל יש גם מזונות שקל יותר למצוא.

סלק. תחשבו עליו כעל תרד אדום, אומר ד"ר באודן. הסלק הוא מקור עשיר לחומצה פולית ולפיגמנטים אדומים טבעיים, הנחשבים לגורמים שנלחמים בסרטן.

איך אוכלים? טרי, חי ומרוסק בסלט. החימום מפחית את כמות נוגדי החמצון שבו.

כרוב. מלא חומרים מזינים כמו סולפוראפאן, כימיקל שמאמינים שהוא מחזק את האנזימים שנלחמים בסרטן.

איך אוכלים? בסלט, קצוץ בסגנון אסיאתי, או כתוספת לבורגרים וסנדוויצ'ים.

עלי סלק שווייצרי (מנגולד). ירק בעל עלים גדולים ובשרניים המלא קרוטנואיד, המגן על עיניים מזדקנות.

איך אוכלים? קוצצים ומקפיצים בשמן זית.

קינמון. עשוי לסייע נגד כולסטרול וסוכר בדם.

איך אוכלים? מפזרים על קפה או על שיבולת שועל.

מיץ רימון. מלא נוגדי חמצון ומוריד לחץ דם.

איך אוכלים? פשוט שותים.

שזיפים מיובשים. נכון, אלה שזיפים, אבל הם מלאים נוגדי חמצון.

איך אוכלים? עוטפים בפרושוטו ואופים.

זרעוני דלעת. החלק המזין ביותר בדלעת. מלאים במגנזיום ומינרלים רבים הקשורים למניעת מוות בגיל צעיר.

איך אוכלים? קלויים, כחטיף או מפוזרים על סלט.

סרדינים. "מזון בריא בקופסת שימורים", מכנה אותם ד"ר באודן. כמעט שאין בהם כספית, אך יש בהם תכולה גבוהה של אומגה 3, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, אבץ, נחושת ומנגן. מצויה בהם הכמות המלאה של הוויטמינים ממשפחת בי הדרושה לאדם.

איך אוכלים? תבחרו בסרדינים עם שמן זית או שמן סרדינים. תאכלו אותם כמות שהם, על טוסט לצד סלט, או למעוך אותם ולהכין מהם ממרח עם בצל וחרדל דיז'ון.

כורכום. "כוכב-העל" של התבלינים. סבורים שהוא נוגד דלקות ומסייע לגוף במלחמה בסרטן.

איך אוכלים? מערבבים בחביתה או מפזרים בכל מאכל העשוי מירקות.

אוכמניות קפואות. למרות שההקפאה עלולה לפגום בכמה מהחומרים המזינים המצויים בפירות ובירקות, האוכמניות הקפואות זמינות לאורך כל השנה ואינן מתקלקלות. מחקרים בבעלי חיים מעלים את הסבירות שהן מסייעות לזיכרון.

איך אוכלים? מרסקים לתוך יוגורט או חלב סויה בטעם שוקולד ומפזרים מלמעלה שקדים קצוצים.

דלעת משומרת. ירק דל קלוריות, שיש בו שיעור גבוה של ויטמין
A וסיבים. משביע ומוסיף קלוריות מעטות מאוד.

איך אוכלים? מערבבים עם קצת חמאה, קינמון ואגוז מוסקט.

ניו יורק טיימס

 

 


תגובות
חיפוש
רק משתמשים רשומים רשאים לכתוב תגובות

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."