botanicare
אלטרנטיבי
איזה ויטמינים כדאי לקחת, דיאטת אטקינס, זה טוב או רע?/ אוגוסט 2009 PDF Print דואר אלקטרוני

תזונה נכונה יכולה למנוע מחלות כאוסטיאופורוזיס, טרשת עורקים, סוכרת ואפילו בעיות גב ומפרקים. להלן היסודות לתפריט נכון ובריא.

קרא עוד...
 
האם חולי סוכרת צריכים לצמצם פחמימות?/ יולי 2009 PDF Print דואר אלקטרוני

חולה סוכרת אינו חייב להזריק אינסולין, אינו צריך להימנע מאכילת פחמימות, יכול לאכול ירקות מתקתקים, וכדאי שלא יתפרע עם החלבונים.

קרא עוד...
 
ממה צריך להיזהר?/ אוגוסט 2009 PDF Print דואר אלקטרוני

הם מסרטנים, גורמים למחלות לב, משפיעים לרעה על כל חלקה בבריאותנו, ואנחנו בכל זאת ממשיכים לצרוך אותם, יום יום. הסוכר, המלח, הקפאין, שומן הטראנס וחומרי הצבע והשימור.
למה צריך להיזהר מהם?

קרא עוד...
 
10 מזונות מרוממי נפש/אוגוסט 2009 PDF Print דואר אלקטרוני

כיצד תזונה יכולה לגרום למצב רוח טוב? לפניכם עשרה מאכלים שמרוממים את הנפש.

קרא עוד...
 
ת"א - מרכז בריאות וספא חדש/יולי 2009 PDF Print דואר אלקטרוני

מרכז הבריאות והספא "פסיפס" שנפתח בימים אלה במתחם פסטורלי באבן יהודה, מציע מגוון רחב של טיפולים המתאימים לכל אדם - למי שרוצה להתפנק בעזרת טכניקות מגע מרגיע ולקבל טיפולים אלטרנטיביים (דיקור, טווינא, שיאצו וכדומה).בנוסף: אטרקציה מיוחדת לחג האוהבים.

קרא עוד...
 
חמוציות - פרי קטן יתרונות גדולים 3.6.09 PDF Print דואר אלקטרוני
1. קצת הסטוריה- שמן הלועזי של החמוציות- cranberries. בשל חמיצותו, קיבל הפרי בעברית את שמו חמוציות. מקור הפרי אצל האינדיאנים בצפון אמריקה, אשר האמינו בסגולות הריפוי שלהן למחלות רבות. על סמך הידע המסורתי, נערכו מחקרים קלינים רבים אשר איששו את יתרונותיו הבריאותיים של הפרי.
קרא עוד...
 
עייפים, לא מרוכזים? אולי חסר לכם b12 . מאי 2009 PDF Print דואר אלקטרוני
אם אתם חשים עייפות, חולשה וקשיים בריכוז... אולי כדאי שתבדקו אם אתם משתייכים ל- % 30 מהאוכלוסייה בישראל, שסובלים מחוסר בוויטמין B12. סמדר טייטלר ביוטכנולוגית ואחראית
קרא עוד...
 
האם תרופות משמינות? 17.3.09 PDF Print דואר אלקטרוני

איזה תרופות גורמות לנו להוסיף קילוגרמים מיותרים ואיזה תרופות סובלות מדעה קדומה ומה בכל זאת אפשר לעשות כדי לעבור את הטיפול בשלום?

קרא עוד...
 
הגישה הנטורפטית למניעת סרטן שד PDF Print דואר אלקטרוני

. על פי סטטיסטיקה עכשווית, אחת מתוך 9 נשים בישראל יחלו בסרטן שד.
אחוז זה עלה בהדרגה, למרות ההתקדמות הרפואית ועם סטטיסטיקה מאיימת שכזו יותר ויותר נשים מעוניינות לדעת כיצד ניתן למנוע סרטן שד...

קרא עוד...
 
תרופות סבתא PDF Print דואר אלקטרוני

תרופות סבתא לכל התחלואים מבצקות ועד הצטננויות וחיזוק המערכת החיסונית של הגוף

קרא עוד...
 
נפלאות תות השדה PDF Print דואר אלקטרוני

הפרי הלבבי- תות השדה

 

מאת מדלן גולדשטיין – תזונאית רשת בתי הטבע "עידן הטבע"

תות השדה הוא אחד הפירות האהובים מזה אלפי שנים. הוא יפה, טעים ומזין. הוא היה מוכר באירופה ובאסיה כבר בעת העתיקה ובמקביל הכירו אותו גם ביבשת אמריקה. האינדיאנים הצליחו לגדל אותו ובמאה ה-18 התחילו להגיע זנים אמריקאיים של תות שדה לאירופה. זני תות השדה בארץ מוצאם מקליפורניה.

תות שדה אינו רק מאכל תאווה טעים ועסיסי. יש בו איכויות קוסמטיות לעור הפנים והגוף, שידועות עוד מהמאה ה- 18. מאדם טאליאן למשל, אהבה לרחוץ במי תותים ולהעניק לעורה מגע רך וקטיפתי.

 

לתות השדה ערך תזונתי ובריאותי רב, ויחד עם זאת הוא דל בקלוריות (רק 26 קלוריות ל- 100 גרם). יחסית למשקלו יש בו יותר ויטמין C מאשר בפרי הדר. התות עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמין A, סידן וברזל, מגנזיום, זרחן ואשלגן, סלניום, וויטמין 12B.

ברפואה מייחסים לתות שדה תכונות רפואיות רבות, והוא נחשב כפרי מחטא, משתן קל, מדלל דם, מגביר הפרשת חלב אם, ואף מונע צפדינה.

תה העלים/ השורשים שבו, אף משמשים לטיפול באקזמה, כיבי עור, ואפילו כאבי שיניים.

 

לאלרגים לתותים –השרייה  של התותים במים רותחים לכמה שניות, בולמת את התגובה האלרגית.

כמו כן, פעולה זו גם מסירה את חומרי ההדברה והריסוס שעל הפרי, טרם תו.

 

 
מזונות מומלצים PDF Print דואר אלקטרוני

 

למה שלא תנסו זרעוני דלעת?

 

מאת טארה פרקר-פופ

 

הרשימה האולטימטיווית: 11 מוצרי המזון שהם גם הכי בריאים, וגם הכי קל להשיג אותם

 

מצרכי מזון בריאים רבים כמו רגלת הגינה (פורטולקה) וגרגרי גוג'י, אינם מצויים תמיד בחנויות הרגילות. אבל יש גם מזונות שקל יותר למצוא.

סלק. תחשבו עליו כעל תרד אדום, אומר ד"ר באודן. הסלק הוא מקור עשיר לחומצה פולית ולפיגמנטים אדומים טבעיים, הנחשבים לגורמים שנלחמים בסרטן.

איך אוכלים? טרי, חי ומרוסק בסלט. החימום מפחית את כמות נוגדי החמצון שבו.

כרוב. מלא חומרים מזינים כמו סולפוראפאן, כימיקל שמאמינים שהוא מחזק את האנזימים שנלחמים בסרטן.

איך אוכלים? בסלט, קצוץ בסגנון אסיאתי, או כתוספת לבורגרים וסנדוויצ'ים.

עלי סלק שווייצרי (מנגולד). ירק בעל עלים גדולים ובשרניים המלא קרוטנואיד, המגן על עיניים מזדקנות.

איך אוכלים? קוצצים ומקפיצים בשמן זית.

קינמון. עשוי לסייע נגד כולסטרול וסוכר בדם.

איך אוכלים? מפזרים על קפה או על שיבולת שועל.

מיץ רימון. מלא נוגדי חמצון ומוריד לחץ דם.

איך אוכלים? פשוט שותים.

שזיפים מיובשים. נכון, אלה שזיפים, אבל הם מלאים נוגדי חמצון.

איך אוכלים? עוטפים בפרושוטו ואופים.

זרעוני דלעת. החלק המזין ביותר בדלעת. מלאים במגנזיום ומינרלים רבים הקשורים למניעת מוות בגיל צעיר.

איך אוכלים? קלויים, כחטיף או מפוזרים על סלט.

סרדינים. "מזון בריא בקופסת שימורים", מכנה אותם ד"ר באודן. כמעט שאין בהם כספית, אך יש בהם תכולה גבוהה של אומגה 3, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן, אשלגן, אבץ, נחושת ומנגן. מצויה בהם הכמות המלאה של הוויטמינים ממשפחת בי הדרושה לאדם.

איך אוכלים? תבחרו בסרדינים עם שמן זית או שמן סרדינים. תאכלו אותם כמות שהם, על טוסט לצד סלט, או למעוך אותם ולהכין מהם ממרח עם בצל וחרדל דיז'ון.

כורכום. "כוכב-העל" של התבלינים. סבורים שהוא נוגד דלקות ומסייע לגוף במלחמה בסרטן.

איך אוכלים? מערבבים בחביתה או מפזרים בכל מאכל העשוי מירקות.

אוכמניות קפואות. למרות שההקפאה עלולה לפגום בכמה מהחומרים המזינים המצויים בפירות ובירקות, האוכמניות הקפואות זמינות לאורך כל השנה ואינן מתקלקלות. מחקרים בבעלי חיים מעלים את הסבירות שהן מסייעות לזיכרון.

איך אוכלים? מרסקים לתוך יוגורט או חלב סויה בטעם שוקולד ומפזרים מלמעלה שקדים קצוצים.

דלעת משומרת. ירק דל קלוריות, שיש בו שיעור גבוה של ויטמין
A וסיבים. משביע ומוסיף קלוריות מעטות מאוד.

איך אוכלים? מערבבים עם קצת חמאה, קינמון ואגוז מוסקט.

ניו יורק טיימס